BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL
9 – 15 MARET 2014.
Yohanes 5 : 17.
Tema
: Dibata Erdahin, Aku Pe Erdahin.
LATAR
BELAKANG
1. Guna
ngangkai bahan oratenta , harus lebe sioge ibas ayat 1 nari, sebab I je nari me
turi-turin engkai maka Yesus ngerana "BapangKu erdahin kap lalap; e maka
Aku pe arus erdahin." Ibas kita ngoge ayat 1 nari maka i je sidapeti,
Yesus mpepalem kalak sakit singgo telu puluh tahun dekahna sakit. Kalak sisakit
enda situhuna nggo frustrasi, sebab nggo erbage-bage cara nambari pinakitna,
tapi la malem. Situhuna siharapkenna banci min ia leben bengket ku kolam
Bethesda, paksa kolam e erburak. Sebab ibas kiniteken jelma sinterem paksa sie,
ise leben bengket ku bas kolam e banci malem pinakitna, kai pe jenis penakit si
lit bas ia. Tapi erkiteken la ia banci erdalan, maka tetap ia ilebei kalak
sideban.
2. Ibas
situasi silanai lit arapen malem, ideheri Yesus kalak sakit e, janah isungkun
Yesus ia, alu penungkunen : "Atendu
kin gelah malem penakitndu?. Kalak sakit enda la ngataken ue, tapi ibas nada
pesimis iturikenna sura-surana ras upayana, tapi kerina e “gagal”. Tapi alu la
isangkana, nina Yesus "Kekekenlah, angkat amakndu jenari dalanken!" Iikutkenna
kai siikataken Yesus, tuhu kalak sisakit e banci malem.
3. Mujizat
siicidahken Yesus man kalak sakit e, kepeken mpeturah persoalan, khususna man
kalak Yahudi sierkuasa. Sebab ibas hukum agama kalak Yahudi, adi bas wari
sabat, kalak Yahudi la banci erdahin, termasuk ngangkat amak. Sebab wari sabat
ikhususken kalak Yahudi guna ersembah man Dibata. Bagepe perintah Tuhan gelah
bangsa Israel pebadiaken wari pepituken (ari sabat). Emaka irawai penguasa kalak
Yahudi kalak singgo malem ndai. Tapi nina kalak singgo malem e, Yesus kap
sinuruhsa. Emaka idarami penguasa Kalak Yahudi dalan guna pesega-sega Yesus,
gelah Yesus dat hukuman.
4. Kalak
Yahudi ngenen Yesus selaku manusia saja, emaka kai siilakoken Yesus, eme
mpepalem kalak sakit merupaken sada kesalahan ras nggo melanggar undang-undang
keagamaan kalak Yahudi. Memang iteh kalak Yahudi nge, Dibata seh genduari tetap
denga erdahin, amin gia situhuna secara penciptaan dahin Tuhan nggo dung, tapi
tetap denga nge Tuhan erdahin seh genduari. Yesus la seri ras Dibata. Emaka
Yesus la banci erdahin.
5. Yesus
mereken sada pemahaman kerna hubungan Yesus ras Dibata. Hubungan Yesus ras
Tuhan eme hubungan Bapa ras Anak (band. Yohanes 1:34). Emaka ibas Yesus pepalem
kalak sakit paksa ari sabat, situhuna bagin ibas pendahin Dibata. Sebab ibas
pendahin Dibata, mereken sada kemalemen ate man manusia, termasuk pepalem kalak
sakit. Emaka pendahin Dibata si lit bas Yesus la banci iambati.
APLIKASI
Erdahin eme sipat ras karakterta
selaku manusia tinepa Dibata, sebab kenca kita ijadiken Tuhan, minter isuruhna
njagai ras ngusahai tinepaNa sideban (Kejadin) 1:28).
Tujun kita erdahin eme gelah kita
banci ndatken kai siiperluken kita. Emaka la banci kita mekisat, ntah pe la
nggit erdahin. Sebaba adi la kita nggit erdahin berarti kita menyangkal
eksistensinta selaku tinepa Dibata. Bagepe ibas kita erdahin berarti kita nggo memuliakan
Tuhan, sebab kita mpergunakan waktu ras kesempatan guna ngelakoken kai simehuli
singena ate Tuhan, khususna ibas pendahinta. Bagepe ibas kita erdahin alu
mehuli, kalak sideban banci pe dungna meteh kerna karakterta selaku kalak
kristen. Jadi ibas kita erdahin berarti i je lit bentuk kesaksin.
Kita la banci mekisat ntah pe ngadi erdahin, sebab Tuhan seh
genduari pe tetap erdahin guna nelamatken kita ras doni enda. Emaka marilah
kita tetap erdahin gelah ipasu-pasu Tuhan kita.
Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.
BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL 2 – 8 MARET 2014
Ulangan 14 : 22 – 29.
Tema : Sehkenlah Persepuluhenndu Man Dibata
LATAR BELAKANG
1. Sijadi bahan oratenta
sendah eme Pidato Musa siisehkenna man bangsa Israel, paksa bangsa Israel
ngadi-ngadi i dataran Moab. Isi Pidanona eme undang-undang kerna persepuluhen
siharus idalanken bangsa Israel, khususna angkaten simbaru ras kesusurenna
kenca ia bengket i taneh Kanaan, sebab ibas taneh Kanaan sidem dadih ras
tengguli, I je me bangsa Israel erjuma guna ndatken kebutuhan pangan tep-tep
wari ras ibas rangka kelangsungan nggeluh bangsa Israel. Siimaksudken angkatan
simbaru eme angkatan sibakal bengket ku taneh Kanaan, sebab angkatan sidarat i
taneh Mesir nari lanai lit, termasuk Musa, emaka erkiteken enda angkatan
simbaru sitentuna la tehna kerna undang-undang singgo pernah ibereken Tuhan man
orang tuana ndube paksa i Gunung Sinai, maka ipebetehken Musa mulihi kerna
undang-undang, khususna kerna persepuluhen. Jadi selain Musa mpebetehken
Undang-undang Persepuluhen, tapi pe enda merupaken sada perintah siharus
idalanken bangsa Israel kenca bangsa Israel nggeluh i taneh Kanaan.
2. Bangsa Israel harus nehken
persesepuluhen ibas ulih jumana nari tep-tep tahun. Persepuluhen singgo
iserapken bangsa Israel harus ibaba man Tuhan ibas ingan si itetapken
Tuhan. Ingan siitetapken Tuhan eme rumah pertoton. I je bangsa israel harus
mbaba persepuluhen janah ersembah man Tuhan.
3. Ibas bangsa Israel nehken
persepuluhan man Tuhan ibas ingan siitetapken Tuhan, berarti bangsa Israel lit
sada pengakun man Tuhan maka Tuhan saja siisembahna, ras ngaku maka ulih
sidatna eme pemere Tuhan. Tuhan simasu-masu juma e maka juma e ndatken ulihna.
Emaka tanda keriahen ukur, bangsa Israel nehken persepuluhen ibas hasil juma e
nari. Jadi amin gia Tuhan nggo mereken taneh sijadi milik pusaka bangsa Israel,
tapi tetap denga bangsa Israel tek maka taneh e milik Tuhan, janah adi tetap
bangsa Israel erkemalangan man Tuhan, maka Tuhan tetap masu-masu bangsa Israel.
Alu kata sideban bangsa Israel harus tetap nggeluh ibas ketergantungan man
Tuhan saja.
4. Ibas ingan ersembah,
paksa bangsa Israel mbaba persepuluhen, i je bangsa Israel harus man ras-ras
(perjamuan suci). Ibas bangsa Israel man I lbe-lebe Tuhan berarti bangsa Israel
tetap nginget maka kerina e bekas pemere Dibata, alu bage bangsa Israel mehamat
man Tuhan. Jadi situhuna lit bentuk pengajaren man bangsa Israel.
5. Bangsa Israel iajarken
pe gelah nginget kalak sideban, khususna man kalak Lewi, sebab kalak Lewi la
lit jumana, emaka la lit ka ulih jumana sibanci ipanna. Kalak Lewi la lit
juma/taneh, sebab kalak Lewi ikhususken Tuhan guna erdahin ibas rumah pertoton.
Emaka bangsa Israel harus inget enda, bagepe nandangi anak melumang, kalak pertandang
ras diberu balu-balu. Bangsa Israel harus nginget lit
tanggungjawabna eme mperdiateken ntah pe melindungi anak melumang, kalak
pertandang ras diberu balu-balu. Bangsa Israel harus nginget maka
anak melumang ras diberu balu – balu la lit kai pe. Bagepe kalak pertandang
ilidungi sebab bangsa Israel harus nginget sejarah, sebab nai bangsa Israel
pertandang i taneh Mesir. Erkiteken perkuah ate Tuhan nge maka bangsa Israel
lit taneh i Kanaan (band. Kel. 22:21-23; Ul. 24:17-21). Ibas perbahanen sibage,
asa kai siidahiken bangsa Israel ipasu-pasu Tuhan.
APLIKASI
Nehken
Persepuluhen eme tanggungjawabta selaku kalak sierkiniteken man Tuhan. Nehken
persepuluhen berarti mehamat man Tuhan, janah tek kita maka kerina silit bas
kita eme bekas pemere Tuhan. Adi kita nehken persepuluhan alu teratur maka kita
ipasu-pasu Tuhan.
Memang
lit denga kalak si salah mengartiken persepuluhen. Sebab lit dengan kalak,
serapkenna sepersepuluh ibas ulih latihna nari, janah i je nari ibuatna ras
ialokasiken sue ras keperlun (pembangunan gereja, kerja rani, rsd). Enda
pemahaman sisalah. Persepuluhan harus murni, emaka adi ateta nehken sumbangan,
harus ibuat i luar persepuluhan. Bagepe lit denga kita si lenga murni nehken
persepuluhan.
Persepuluhan
siibereken kita tujunna eme guna kemulian Tuhan, janah ipake ibas pelayanan
gereja. Emaka sehkenlah persembahan persepuluhenta alu dem keriahen ras
pengataken bujur man Tuhan ibas gereja, gelah kita ipasu-pasu Tuhan.
Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.
Bahan Tambahan:
Apakah Persepuluhan Wajib Bagi Orang
Kristen?
Sampai hari ini masih banyak orang
Kristen yang mempertanyakan: Apakah Alkitab mewajibkan orang percaya memberikan
perpuluhan (memberikan 10% dari pendapatan) sebagaimana yang dilakukan para
pengikut Tuhan di Perjanjian Lama? Jawabannya singkat: Ya dan Tidak menurut
pendeta evangelis J.D. Greear.
Pendeta dari The Summit Church di
Durham, Carolina Utara ini, menerima banyak sekali pertanyaan tentang apakah
persepuluhan itu alkitabiah. Pertanyaan yang masuk berkali-kali akan kembali
kepada "apakah kita di bawah hukum Taurat atau kasih karunia?" Greear
menyatakan meskipun "Yesus TIDAK MENINGGALKAN kita di bawah hukum Taurat,
bukan perpuluhan atau apapun", tetapi ide untuk memberikan 10% dari seluruh
pendapatn merupakan "panduan yang baik".
"Kita tidak lagi berada di
bawah bangsa teokratis Israel, namun bagaimana Tuhan telah membentuk
perekonomian bagi umat-Nya tidaklah berubah," ungkapnya melalui sebuah
postingan di blog pribadinya. "Hukum itu diberikan untuk membantu kita
hidup di dalam shalom Tuhan. Itulah yang memberikan efek abadi kepada hukum
tersebut (prinsip hari Sabat dan perpuluhan)".
Greear menekankan bahwa perpuluhan
bukanlah hukum wajib bagi orang Kristen seperti halnya bagi orang Israel. Namun
pada saat yang sama, Injil menyerukan untuk kita masuk dalam level yang lebih
tinggi dalam meresponi hukum Allah.
"Perintah Allah mengatakan
"Jangan membunuh", namun Yesus mengatakan Injil menuntut kita untuk
mengasihi saudara kita dan tidak membencinya, bahkan terhadap musuh kita,"
tulisnya. "Jadi jika hukum berkata "Berikan 10%", kemurahan hati
seperti apa yang dituntut oleh Injil? Bukankah kemurahan hati yang LEBIH BESAR
dari 10%, sama seperti perintah lainnya yang diajarkan oleh Kristus?"
Sebuah laporan yang dirilis tahun
lalu mengenai pemberian gereja negara sepanjang 2009 mengungkapkan bahwa
persepuluhan umat Protestan mencapai tingkat terendah dalam 41 tahun terakhir.
Umat hanya memberikan sekitar 2,38% dari pendapatan mereka ke gereja pada tahun
2009, turun dari 2,43% pada tahun 2008, menurut laporan yang dirilis empty
tomb.inc.
Sebuah survei di tahun 2011 juga
menemukan bahwa mayoritas pemimpin injili tidak percaya bahwa Alkitab
memerintahkan persepuluhan. Survei dari The
National Association of Evangelical mengungkapkan bahwa 58% tidak
percaya akan persepuluhan sementara hanya 42% yang melakukannya. Meskipun
demikian, sebagian besar pemimpin NAE mengatakan mereka memberikan setidaknya
10% dari penghasilan mereka dan menyatakan bahwa orang Kristen harus memberikan
dengan murah hati.
Pete Wilson, senior pastor dari Cross Point Church di
Nashville, memiliki pandangan yang serupa. "Jika Anda bertanya kepada saya
apakah Anda harus memberikan perpuluhan, saya akan menjawab: Mungkin saja
tidak. Menurut saya Anda harus memberikan proporsi yang lebih besar dari
penghasilan Anda," ungkapnya dalam postingan blognya di bulan Mei.
"Kasih karunia Yesus Kristus seharusnya memaksa kita untuk memberikan
lebih dari yang diperintahkan oleh hukum Taurat!"
Dengan cara yang sama, Greear
percaya bahwa dalam Injil yang menyentuh jiwa, perpuluhan seharusnya tidak
menjadi atap dari pemberian mereka, melainkan menjadi dasar. Dan orang Kristen
seharusnya menyisihkan "perpuluhan" terlebih dahulu dan bukannya sisa
setelah menghitung segala pengeluaran. Bagi Greear, prinsip "buah
sulung" juga berarti perpuluhan sebelum pajak.
"Sebagian besar dari kita,
bahkan mereka yang memiliki penghasilan berlebih, akan selalu merasa bahwa kita
tidak dapat memenuhi tuntutan 10%. Saya tidak pernah dapat mengakhiri bulan
dengan menyisakan 10% dari penghasilan saya. Itulah sebabnya saya pikir bahwa
prinsip buah sulung sangat penting untuk gaya hidup di bawah otoritas
Tuhan," tulisnya. "Buah sulung harus ditujukan kepada Tuhan, dan 10%
adalah sesuatu yang tepat untuk memulai."
Menyadari bahwa argumennya tentang
perpuluhan dapat dianggap sebagai "egois" dan
"manipulatif", mengingat perannya sebagai pendeta, Greear menghimbau
kepada mereka yang memiliki perasaan curiga untuk memberikan perpuluhan di
tempat lain.
"Jika hal ini mengganggu Anda,
kami tidak memerlukan uang Anda. Berikan ke tempat lain, namun saya ingin Anda
mengalami sukacita dari ketaatan dan iman dalam area ini," ungkapnya
menegaskan.
Dalam menanggapi pembaca yang
berkeyakinan bahwa perintah perpuluhan telah berakhir di kayu salib dan mereka
yang lebih lanjut menolak argumen bahwa bagi yang tidak memberikan perpuluhan
telah merampok Allah, Greear membuat sebuah pernyataan yang jelas: "Tuhan
tidak membutuhkan uang kita atau penyembahan kita atau komitmen kita atau
apapun."
"Ibadah gereja sepenuhnya
tentang apa yang telah Tuhan berikan kepada kita di dalam Kristus dan bagaimana
kita secara bebas menanggapi melebihi penyembahan, pengorbanan dan uang
kita," ungkapnya. "Tuhan tidak membutuhkan apapun yang ditawarkan
dalam ibadah. Kitalah pihak yang membutuhkan hal itu. Jadi, pemberian kita
adalah untuk Tuhan, namun dalam meresponi apa yang telah Tuhan lakukan dalam
hidup kita dengan menggunakannya untuk menyebarkan secara lebih lagi dari apa
yang telah Tuhan berikan kepada kita."
Pendeta dari The Summit Church ini
memberikan lebih dari 10% penghasilannya untuk gereja. Sementara ia dan
istrinya telah memulainya dengan 10%, ia mengatakan mereka telah meningkatkan
persentase pemberian setiap tahun dan saat ini pemberian mereka "jauh di
atas perpuluhan gereja, dan lebih lagi" bagi pelayanan lain.
Sumber: CBN
Posted by ISB.
BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL
9 – 15 MARET 2014.
Yohanes 5 : 17.
Tema
: Dibata Erdahin, Aku Pe Erdahin.
LATAR
BELAKANG
1. Guna
ngangkai bahan oratenta , harus lebe sioge ibas ayat 1 nari, sebab I je nari me
turi-turin engkai maka Yesus ngerana "BapangKu erdahin kap lalap; e maka
Aku pe arus erdahin." Ibas kita ngoge ayat 1 nari maka i je sidapeti,
Yesus mpepalem kalak sakit singgo telu puluh tahun dekahna sakit. Kalak sisakit
enda situhuna nggo frustrasi, sebab nggo erbage-bage cara nambari pinakitna,
tapi la malem. Situhuna siharapkenna banci min ia leben bengket ku kolam
Bethesda, paksa kolam e erburak. Sebab ibas kiniteken jelma sinterem paksa sie,
ise leben bengket ku bas kolam e banci malem pinakitna, kai pe jenis penakit si
lit bas ia. Tapi erkiteken la ia banci erdalan, maka tetap ia ilebei kalak
sideban.
2. Ibas
situasi silanai lit arapen malem, ideheri Yesus kalak sakit e, janah isungkun
Yesus ia, alu penungkunen : "Atendu
kin gelah malem penakitndu?. Kalak sakit enda la ngataken ue, tapi ibas nada
pesimis iturikenna sura-surana ras upayana, tapi kerina e “gagal”. Tapi alu la
isangkana, nina Yesus "Kekekenlah, angkat amakndu jenari dalanken!" Iikutkenna
kai siikataken Yesus, tuhu kalak sisakit e banci malem.
3. Mujizat
siicidahken Yesus man kalak sakit e, kepeken mpeturah persoalan, khususna man
kalak Yahudi sierkuasa. Sebab ibas hukum agama kalak Yahudi, adi bas wari
sabat, kalak Yahudi la banci erdahin, termasuk ngangkat amak. Sebab wari sabat
ikhususken kalak Yahudi guna ersembah man Dibata. Bagepe perintah Tuhan gelah
bangsa Israel pebadiaken wari pepituken (ari sabat). Emaka irawai penguasa kalak
Yahudi kalak singgo malem ndai. Tapi nina kalak singgo malem e, Yesus kap
sinuruhsa. Emaka idarami penguasa Kalak Yahudi dalan guna pesega-sega Yesus,
gelah Yesus dat hukuman.
4. Kalak
Yahudi ngenen Yesus selaku manusia saja, emaka kai siilakoken Yesus, eme
mpepalem kalak sakit merupaken sada kesalahan ras nggo melanggar undang-undang
keagamaan kalak Yahudi. Memang iteh kalak Yahudi nge, Dibata seh genduari tetap
denga erdahin, amin gia situhuna secara penciptaan dahin Tuhan nggo dung, tapi
tetap denga nge Tuhan erdahin seh genduari. Yesus la seri ras Dibata. Emaka
Yesus la banci erdahin.
5. Yesus
mereken sada pemahaman kerna hubungan Yesus ras Dibata. Hubungan Yesus ras
Tuhan eme hubungan Bapa ras Anak (band. Yohanes 1:34). Emaka ibas Yesus pepalem
kalak sakit paksa ari sabat, situhuna bagin ibas pendahin Dibata. Sebab ibas
pendahin Dibata, mereken sada kemalemen ate man manusia, termasuk pepalem kalak
sakit. Emaka pendahin Dibata si lit bas Yesus la banci iambati.
APLIKASI
Erdahin eme sipat ras karakterta
selaku manusia tinepa Dibata, sebab kenca kita ijadiken Tuhan, minter isuruhna
njagai ras ngusahai tinepaNa sideban (Kejadin) 1:28).
Tujun kita erdahin eme gelah kita
banci ndatken kai siiperluken kita. Emaka la banci kita mekisat, ntah pe la
nggit erdahin. Sebaba adi la kita nggit erdahin berarti kita menyangkal
eksistensinta selaku tinepa Dibata. Bagepe ibas kita erdahin berarti kita nggo memuliakan
Tuhan, sebab kita mpergunakan waktu ras kesempatan guna ngelakoken kai simehuli
singena ate Tuhan, khususna ibas pendahinta. Bagepe ibas kita erdahin alu
mehuli, kalak sideban banci pe dungna meteh kerna karakterta selaku kalak
kristen. Jadi ibas kita erdahin berarti i je lit bentuk kesaksin.
Kita la banci mekisat ntah pe ngadi erdahin, sebab Tuhan seh
genduari pe tetap erdahin guna nelamatken kita ras doni enda. Emaka marilah
kita tetap erdahin gelah ipasu-pasu Tuhan kita.
Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.
BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL 2 – 8 MARET 2014
Ulangan 14 : 22 – 29.
Tema : Sehkenlah Persepuluhenndu Man Dibata
LATAR BELAKANG
1. Sijadi bahan oratenta
sendah eme Pidato Musa siisehkenna man bangsa Israel, paksa bangsa Israel
ngadi-ngadi i dataran Moab. Isi Pidanona eme undang-undang kerna persepuluhen
siharus idalanken bangsa Israel, khususna angkaten simbaru ras kesusurenna
kenca ia bengket i taneh Kanaan, sebab ibas taneh Kanaan sidem dadih ras
tengguli, I je me bangsa Israel erjuma guna ndatken kebutuhan pangan tep-tep
wari ras ibas rangka kelangsungan nggeluh bangsa Israel. Siimaksudken angkatan
simbaru eme angkatan sibakal bengket ku taneh Kanaan, sebab angkatan sidarat i
taneh Mesir nari lanai lit, termasuk Musa, emaka erkiteken enda angkatan
simbaru sitentuna la tehna kerna undang-undang singgo pernah ibereken Tuhan man
orang tuana ndube paksa i Gunung Sinai, maka ipebetehken Musa mulihi kerna
undang-undang, khususna kerna persepuluhen. Jadi selain Musa mpebetehken
Undang-undang Persepuluhen, tapi pe enda merupaken sada perintah siharus
idalanken bangsa Israel kenca bangsa Israel nggeluh i taneh Kanaan.
2. Bangsa Israel harus nehken
persesepuluhen ibas ulih jumana nari tep-tep tahun. Persepuluhen singgo
iserapken bangsa Israel harus ibaba man Tuhan ibas ingan si itetapken
Tuhan. Ingan siitetapken Tuhan eme rumah pertoton. I je bangsa israel harus
mbaba persepuluhen janah ersembah man Tuhan.
3. Ibas bangsa Israel nehken
persepuluhan man Tuhan ibas ingan siitetapken Tuhan, berarti bangsa Israel lit
sada pengakun man Tuhan maka Tuhan saja siisembahna, ras ngaku maka ulih
sidatna eme pemere Tuhan. Tuhan simasu-masu juma e maka juma e ndatken ulihna.
Emaka tanda keriahen ukur, bangsa Israel nehken persepuluhen ibas hasil juma e
nari. Jadi amin gia Tuhan nggo mereken taneh sijadi milik pusaka bangsa Israel,
tapi tetap denga bangsa Israel tek maka taneh e milik Tuhan, janah adi tetap
bangsa Israel erkemalangan man Tuhan, maka Tuhan tetap masu-masu bangsa Israel.
Alu kata sideban bangsa Israel harus tetap nggeluh ibas ketergantungan man
Tuhan saja.
4. Ibas ingan ersembah,
paksa bangsa Israel mbaba persepuluhen, i je bangsa Israel harus man ras-ras
(perjamuan suci). Ibas bangsa Israel man I lbe-lebe Tuhan berarti bangsa Israel
tetap nginget maka kerina e bekas pemere Dibata, alu bage bangsa Israel mehamat
man Tuhan. Jadi situhuna lit bentuk pengajaren man bangsa Israel.
5. Bangsa Israel iajarken
pe gelah nginget kalak sideban, khususna man kalak Lewi, sebab kalak Lewi la
lit jumana, emaka la lit ka ulih jumana sibanci ipanna. Kalak Lewi la lit
juma/taneh, sebab kalak Lewi ikhususken Tuhan guna erdahin ibas rumah pertoton.
Emaka bangsa Israel harus inget enda, bagepe nandangi anak melumang, kalak pertandang
ras diberu balu-balu. Bangsa Israel harus nginget lit
tanggungjawabna eme mperdiateken ntah pe melindungi anak melumang, kalak
pertandang ras diberu balu-balu. Bangsa Israel harus nginget maka
anak melumang ras diberu balu – balu la lit kai pe. Bagepe kalak pertandang
ilidungi sebab bangsa Israel harus nginget sejarah, sebab nai bangsa Israel
pertandang i taneh Mesir. Erkiteken perkuah ate Tuhan nge maka bangsa Israel
lit taneh i Kanaan (band. Kel. 22:21-23; Ul. 24:17-21). Ibas perbahanen sibage,
asa kai siidahiken bangsa Israel ipasu-pasu Tuhan.
APLIKASI
Nehken
Persepuluhen eme tanggungjawabta selaku kalak sierkiniteken man Tuhan. Nehken
persepuluhen berarti mehamat man Tuhan, janah tek kita maka kerina silit bas
kita eme bekas pemere Tuhan. Adi kita nehken persepuluhan alu teratur maka kita
ipasu-pasu Tuhan.
Memang
lit denga kalak si salah mengartiken persepuluhen. Sebab lit dengan kalak,
serapkenna sepersepuluh ibas ulih latihna nari, janah i je nari ibuatna ras
ialokasiken sue ras keperlun (pembangunan gereja, kerja rani, rsd). Enda
pemahaman sisalah. Persepuluhan harus murni, emaka adi ateta nehken sumbangan,
harus ibuat i luar persepuluhan. Bagepe lit denga kita si lenga murni nehken
persepuluhan.
Persepuluhan
siibereken kita tujunna eme guna kemulian Tuhan, janah ipake ibas pelayanan
gereja. Emaka sehkenlah persembahan persepuluhenta alu dem keriahen ras
pengataken bujur man Tuhan ibas gereja, gelah kita ipasu-pasu Tuhan.
Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.
Bahan Tambahan:
Bahan Tambahan:
Apakah Persepuluhan Wajib Bagi Orang
Kristen?
Sampai hari ini masih banyak orang
Kristen yang mempertanyakan: Apakah Alkitab mewajibkan orang percaya memberikan
perpuluhan (memberikan 10% dari pendapatan) sebagaimana yang dilakukan para
pengikut Tuhan di Perjanjian Lama? Jawabannya singkat: Ya dan Tidak menurut
pendeta evangelis J.D. Greear.
Pendeta dari The Summit Church di
Durham, Carolina Utara ini, menerima banyak sekali pertanyaan tentang apakah
persepuluhan itu alkitabiah. Pertanyaan yang masuk berkali-kali akan kembali
kepada "apakah kita di bawah hukum Taurat atau kasih karunia?" Greear
menyatakan meskipun "Yesus TIDAK MENINGGALKAN kita di bawah hukum Taurat,
bukan perpuluhan atau apapun", tetapi ide untuk memberikan 10% dari seluruh
pendapatn merupakan "panduan yang baik".
"Kita tidak lagi berada di
bawah bangsa teokratis Israel, namun bagaimana Tuhan telah membentuk
perekonomian bagi umat-Nya tidaklah berubah," ungkapnya melalui sebuah
postingan di blog pribadinya. "Hukum itu diberikan untuk membantu kita
hidup di dalam shalom Tuhan. Itulah yang memberikan efek abadi kepada hukum
tersebut (prinsip hari Sabat dan perpuluhan)".
Greear menekankan bahwa perpuluhan
bukanlah hukum wajib bagi orang Kristen seperti halnya bagi orang Israel. Namun
pada saat yang sama, Injil menyerukan untuk kita masuk dalam level yang lebih
tinggi dalam meresponi hukum Allah.
"Perintah Allah mengatakan
"Jangan membunuh", namun Yesus mengatakan Injil menuntut kita untuk
mengasihi saudara kita dan tidak membencinya, bahkan terhadap musuh kita,"
tulisnya. "Jadi jika hukum berkata "Berikan 10%", kemurahan hati
seperti apa yang dituntut oleh Injil? Bukankah kemurahan hati yang LEBIH BESAR
dari 10%, sama seperti perintah lainnya yang diajarkan oleh Kristus?"
Sebuah laporan yang dirilis tahun
lalu mengenai pemberian gereja negara sepanjang 2009 mengungkapkan bahwa
persepuluhan umat Protestan mencapai tingkat terendah dalam 41 tahun terakhir.
Umat hanya memberikan sekitar 2,38% dari pendapatan mereka ke gereja pada tahun
2009, turun dari 2,43% pada tahun 2008, menurut laporan yang dirilis empty
tomb.inc.
Sebuah survei di tahun 2011 juga
menemukan bahwa mayoritas pemimpin injili tidak percaya bahwa Alkitab
memerintahkan persepuluhan. Survei dari The
National Association of Evangelical mengungkapkan bahwa 58% tidak
percaya akan persepuluhan sementara hanya 42% yang melakukannya. Meskipun
demikian, sebagian besar pemimpin NAE mengatakan mereka memberikan setidaknya
10% dari penghasilan mereka dan menyatakan bahwa orang Kristen harus memberikan
dengan murah hati.
Pete Wilson, senior pastor dari Cross Point Church di
Nashville, memiliki pandangan yang serupa. "Jika Anda bertanya kepada saya
apakah Anda harus memberikan perpuluhan, saya akan menjawab: Mungkin saja
tidak. Menurut saya Anda harus memberikan proporsi yang lebih besar dari
penghasilan Anda," ungkapnya dalam postingan blognya di bulan Mei.
"Kasih karunia Yesus Kristus seharusnya memaksa kita untuk memberikan
lebih dari yang diperintahkan oleh hukum Taurat!"
Dengan cara yang sama, Greear
percaya bahwa dalam Injil yang menyentuh jiwa, perpuluhan seharusnya tidak
menjadi atap dari pemberian mereka, melainkan menjadi dasar. Dan orang Kristen
seharusnya menyisihkan "perpuluhan" terlebih dahulu dan bukannya sisa
setelah menghitung segala pengeluaran. Bagi Greear, prinsip "buah
sulung" juga berarti perpuluhan sebelum pajak.
"Sebagian besar dari kita,
bahkan mereka yang memiliki penghasilan berlebih, akan selalu merasa bahwa kita
tidak dapat memenuhi tuntutan 10%. Saya tidak pernah dapat mengakhiri bulan
dengan menyisakan 10% dari penghasilan saya. Itulah sebabnya saya pikir bahwa
prinsip buah sulung sangat penting untuk gaya hidup di bawah otoritas
Tuhan," tulisnya. "Buah sulung harus ditujukan kepada Tuhan, dan 10%
adalah sesuatu yang tepat untuk memulai."
Menyadari bahwa argumennya tentang
perpuluhan dapat dianggap sebagai "egois" dan
"manipulatif", mengingat perannya sebagai pendeta, Greear menghimbau
kepada mereka yang memiliki perasaan curiga untuk memberikan perpuluhan di
tempat lain.
"Jika hal ini mengganggu Anda,
kami tidak memerlukan uang Anda. Berikan ke tempat lain, namun saya ingin Anda
mengalami sukacita dari ketaatan dan iman dalam area ini," ungkapnya
menegaskan.
Dalam menanggapi pembaca yang
berkeyakinan bahwa perintah perpuluhan telah berakhir di kayu salib dan mereka
yang lebih lanjut menolak argumen bahwa bagi yang tidak memberikan perpuluhan
telah merampok Allah, Greear membuat sebuah pernyataan yang jelas: "Tuhan
tidak membutuhkan uang kita atau penyembahan kita atau komitmen kita atau
apapun."
"Ibadah gereja sepenuhnya
tentang apa yang telah Tuhan berikan kepada kita di dalam Kristus dan bagaimana
kita secara bebas menanggapi melebihi penyembahan, pengorbanan dan uang
kita," ungkapnya. "Tuhan tidak membutuhkan apapun yang ditawarkan
dalam ibadah. Kitalah pihak yang membutuhkan hal itu. Jadi, pemberian kita
adalah untuk Tuhan, namun dalam meresponi apa yang telah Tuhan lakukan dalam
hidup kita dengan menggunakannya untuk menyebarkan secara lebih lagi dari apa
yang telah Tuhan berikan kepada kita."
Pendeta dari The Summit Church ini
memberikan lebih dari 10% penghasilannya untuk gereja. Sementara ia dan
istrinya telah memulainya dengan 10%, ia mengatakan mereka telah meningkatkan
persentase pemberian setiap tahun dan saat ini pemberian mereka "jauh di
atas perpuluhan gereja, dan lebih lagi" bagi pelayanan lain.
Sumber: CBN
Posted by ISB.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar