Suplemen PJJ

BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL 9 – 15 MARET 2014.
Yohanes 5 : 17.

Tema : Dibata Erdahin, Aku Pe Erdahin.

LATAR BELAKANG
1.      Guna ngangkai bahan oratenta , harus lebe sioge ibas ayat 1 nari, sebab I je nari me turi-turin engkai maka Yesus ngerana "BapangKu erdahin kap lalap; e maka Aku pe arus erdahin." Ibas kita ngoge ayat 1 nari maka i je sidapeti, Yesus mpepalem kalak sakit singgo telu puluh tahun dekahna sakit. Kalak sisakit enda situhuna nggo frustrasi, sebab nggo erbage-bage cara nambari pinakitna, tapi la malem. Situhuna siharapkenna banci min ia leben bengket ku kolam Bethesda, paksa kolam e erburak. Sebab ibas kiniteken jelma sinterem paksa sie, ise leben bengket ku bas kolam e banci malem pinakitna, kai pe jenis penakit si lit bas ia. Tapi erkiteken la ia banci erdalan, maka tetap ia ilebei kalak sideban.
2.      Ibas situasi silanai lit arapen malem, ideheri Yesus kalak sakit e, janah isungkun Yesus ia, alu penungkunen :  "Atendu kin gelah malem penakitndu?. Kalak sakit enda la ngataken ue, tapi ibas nada pesimis iturikenna sura-surana ras upayana, tapi kerina e “gagal”. Tapi alu la isangkana, nina Yesus "Kekekenlah, angkat amakndu jenari dalanken!" Iikutkenna kai siikataken Yesus, tuhu kalak sisakit e banci malem.
3.      Mujizat siicidahken Yesus man kalak sakit e, kepeken mpeturah persoalan, khususna man kalak Yahudi sierkuasa. Sebab ibas hukum agama kalak Yahudi, adi bas wari sabat, kalak Yahudi la banci erdahin, termasuk ngangkat amak. Sebab wari sabat ikhususken kalak Yahudi guna ersembah man Dibata. Bagepe perintah Tuhan gelah bangsa Israel pebadiaken wari pepituken (ari sabat). Emaka irawai penguasa kalak Yahudi kalak singgo malem ndai. Tapi nina kalak singgo malem e, Yesus kap sinuruhsa. Emaka idarami penguasa Kalak Yahudi dalan guna pesega-sega Yesus, gelah Yesus dat hukuman.
4.      Kalak Yahudi ngenen Yesus selaku manusia saja, emaka kai siilakoken Yesus, eme mpepalem kalak sakit merupaken sada kesalahan ras nggo melanggar undang-undang keagamaan kalak Yahudi. Memang iteh kalak Yahudi nge, Dibata seh genduari tetap denga erdahin, amin gia situhuna secara penciptaan dahin Tuhan nggo dung, tapi tetap denga nge Tuhan erdahin seh genduari. Yesus la seri ras Dibata. Emaka Yesus la banci erdahin.
5.      Yesus mereken sada pemahaman kerna hubungan Yesus ras Dibata. Hubungan Yesus ras Tuhan eme hubungan Bapa ras Anak (band. Yohanes 1:34). Emaka ibas Yesus pepalem kalak sakit paksa ari sabat, situhuna bagin ibas pendahin Dibata. Sebab ibas pendahin Dibata, mereken sada kemalemen ate man manusia, termasuk pepalem kalak sakit. Emaka pendahin Dibata si lit bas Yesus la banci iambati. 

APLIKASI
            Erdahin eme sipat ras karakterta selaku manusia tinepa Dibata, sebab kenca kita ijadiken Tuhan, minter isuruhna njagai ras ngusahai tinepaNa sideban (Kejadin) 1:28).
            Tujun kita erdahin eme gelah kita banci ndatken kai siiperluken kita. Emaka la banci kita mekisat, ntah pe la nggit erdahin. Sebaba adi la kita nggit erdahin berarti kita menyangkal eksistensinta selaku tinepa Dibata. Bagepe ibas kita erdahin berarti kita nggo memuliakan Tuhan, sebab kita mpergunakan waktu ras kesempatan guna ngelakoken kai simehuli singena ate Tuhan, khususna ibas pendahinta. Bagepe ibas kita erdahin alu mehuli, kalak sideban banci pe dungna meteh kerna karakterta selaku kalak kristen. Jadi ibas kita erdahin berarti i je lit bentuk kesaksin.
            Kita la banci mekisat ntah pe ngadi erdahin, sebab Tuhan seh genduari pe tetap erdahin guna nelamatken kita ras doni enda. Emaka marilah kita tetap erdahin gelah ipasu-pasu Tuhan kita.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.



 
BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL 2 – 8 MARET 2014
Ulangan 14 : 22 – 29.

Tema : Sehkenlah Persepuluhenndu Man Dibata

LATAR BELAKANG
1.      Sijadi bahan oratenta sendah eme Pidato Musa siisehkenna man bangsa Israel, paksa bangsa Israel ngadi-ngadi i dataran Moab. Isi Pidanona eme undang-undang kerna persepuluhen siharus idalanken bangsa Israel, khususna angkaten simbaru ras kesusurenna kenca ia bengket i taneh Kanaan, sebab ibas taneh Kanaan sidem dadih ras tengguli, I je me bangsa Israel erjuma guna ndatken kebutuhan pangan tep-tep wari ras ibas rangka kelangsungan nggeluh bangsa Israel. Siimaksudken angkatan simbaru eme angkatan sibakal bengket ku taneh Kanaan, sebab angkatan sidarat i taneh Mesir nari lanai lit, termasuk Musa, emaka erkiteken enda angkatan simbaru sitentuna la tehna kerna undang-undang singgo pernah ibereken Tuhan man orang tuana ndube paksa i Gunung Sinai, maka ipebetehken Musa mulihi kerna undang-undang, khususna kerna persepuluhen. Jadi selain Musa mpebetehken Undang-undang Persepuluhen, tapi pe enda merupaken sada perintah siharus idalanken bangsa Israel kenca bangsa Israel nggeluh i taneh Kanaan.
2.      Bangsa Israel harus nehken persesepuluhen ibas ulih jumana nari tep-tep tahun. Persepuluhen singgo iserapken bangsa Israel harus ibaba man Tuhan ibas ingan si itetapken Tuhan. Ingan siitetapken Tuhan eme rumah pertoton. I je bangsa israel harus mbaba persepuluhen janah ersembah man Tuhan.
3.      Ibas bangsa Israel nehken persepuluhan man Tuhan ibas ingan siitetapken Tuhan, berarti bangsa Israel lit sada pengakun man Tuhan maka Tuhan saja siisembahna, ras ngaku maka ulih sidatna eme pemere Tuhan. Tuhan simasu-masu juma e maka juma e ndatken ulihna. Emaka tanda keriahen ukur, bangsa Israel nehken persepuluhen ibas hasil juma e nari. Jadi amin gia Tuhan nggo mereken taneh sijadi milik pusaka bangsa Israel, tapi tetap denga bangsa Israel tek maka taneh e milik Tuhan, janah adi tetap bangsa Israel erkemalangan man Tuhan, maka Tuhan tetap masu-masu bangsa Israel. Alu kata sideban bangsa Israel harus tetap nggeluh ibas ketergantungan man Tuhan saja.
4.       Ibas ingan ersembah, paksa bangsa Israel mbaba persepuluhen, i je bangsa Israel harus man ras-ras (perjamuan suci). Ibas bangsa Israel man I lbe-lebe Tuhan berarti bangsa Israel tetap nginget maka kerina e bekas pemere Dibata, alu bage bangsa Israel mehamat man Tuhan. Jadi situhuna lit bentuk pengajaren man bangsa Israel.
5.      Bangsa Israel  iajarken pe gelah nginget kalak sideban, khususna man kalak Lewi, sebab kalak Lewi la lit jumana, emaka la lit ka ulih jumana sibanci ipanna. Kalak Lewi la lit juma/taneh, sebab kalak Lewi ikhususken Tuhan guna erdahin ibas rumah pertoton. Emaka bangsa Israel harus inget enda, bagepe nandangi anak melumang, kalak pertandang ras diberu balu-balu. Bangsa Israel  harus nginget lit tanggungjawabna eme mperdiateken ntah pe melindungi anak melumang, kalak pertandang ras diberu balu-balu. Bangsa  Israel harus nginget maka anak melumang ras diberu balu – balu la lit kai pe. Bagepe kalak pertandang ilidungi sebab bangsa Israel harus nginget sejarah, sebab nai bangsa Israel pertandang i taneh Mesir. Erkiteken perkuah ate Tuhan nge maka bangsa Israel lit taneh i Kanaan (band. Kel. 22:21-23; Ul. 24:17-21). Ibas perbahanen sibage, asa kai siidahiken bangsa Israel ipasu-pasu Tuhan.

APLIKASI
            Nehken Persepuluhen eme tanggungjawabta selaku kalak sierkiniteken man Tuhan. Nehken persepuluhen berarti mehamat man Tuhan, janah tek kita maka kerina silit bas kita eme bekas pemere Tuhan. Adi kita nehken persepuluhan alu teratur maka kita ipasu-pasu Tuhan.
            Memang lit denga kalak si salah mengartiken persepuluhen. Sebab lit dengan kalak, serapkenna sepersepuluh ibas ulih latihna nari, janah i je nari ibuatna ras ialokasiken sue ras keperlun (pembangunan gereja, kerja rani, rsd). Enda pemahaman sisalah. Persepuluhan harus murni, emaka adi ateta nehken sumbangan, harus ibuat i luar persepuluhan. Bagepe lit denga kita si lenga murni nehken persepuluhan.
            Persepuluhan siibereken kita tujunna eme guna kemulian Tuhan, janah ipake ibas pelayanan gereja. Emaka sehkenlah persembahan persepuluhenta alu dem keriahen ras pengataken bujur man Tuhan ibas gereja, gelah kita ipasu-pasu Tuhan.


Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.


Bahan Tambahan:


Apakah Persepuluhan Wajib Bagi Orang Kristen?

Sampai hari ini masih banyak orang Kristen yang mempertanyakan: Apakah Alkitab mewajibkan orang percaya memberikan perpuluhan (memberikan 10% dari pendapatan) sebagaimana yang dilakukan para pengikut Tuhan di Perjanjian Lama? Jawabannya singkat: Ya dan Tidak menurut pendeta evangelis J.D. Greear.

Pendeta dari The Summit Church di Durham, Carolina Utara ini, menerima banyak sekali pertanyaan tentang apakah persepuluhan itu alkitabiah. Pertanyaan yang masuk berkali-kali akan kembali kepada "apakah kita di bawah hukum Taurat atau kasih karunia?" Greear menyatakan meskipun "Yesus TIDAK MENINGGALKAN kita di bawah hukum Taurat, bukan perpuluhan atau apapun", tetapi ide untuk memberikan 10% dari seluruh pendapatn merupakan "panduan yang baik".

"Kita tidak lagi berada di bawah bangsa teokratis Israel, namun bagaimana Tuhan telah membentuk perekonomian bagi umat-Nya tidaklah berubah," ungkapnya melalui sebuah postingan di blog pribadinya. "Hukum itu diberikan untuk membantu kita hidup di dalam shalom Tuhan. Itulah yang memberikan efek abadi kepada hukum tersebut (prinsip hari Sabat dan perpuluhan)".

Greear menekankan bahwa perpuluhan bukanlah hukum wajib bagi orang Kristen seperti halnya bagi orang Israel. Namun pada saat yang sama, Injil menyerukan untuk kita masuk dalam level yang lebih tinggi dalam meresponi hukum Allah.

"Perintah Allah mengatakan "Jangan membunuh", namun Yesus mengatakan Injil menuntut kita untuk mengasihi saudara kita dan tidak membencinya, bahkan terhadap musuh kita," tulisnya. "Jadi jika hukum berkata "Berikan 10%", kemurahan hati seperti apa yang dituntut oleh Injil? Bukankah kemurahan hati yang LEBIH BESAR dari 10%, sama seperti perintah lainnya yang diajarkan oleh Kristus?"

Sebuah laporan yang dirilis tahun lalu mengenai pemberian gereja negara sepanjang 2009 mengungkapkan bahwa persepuluhan umat Protestan mencapai tingkat terendah dalam 41 tahun terakhir. Umat hanya memberikan sekitar 2,38% dari pendapatan mereka ke gereja pada tahun 2009, turun dari 2,43% pada tahun 2008, menurut laporan yang dirilis empty tomb.inc.

Sebuah survei di tahun 2011 juga menemukan bahwa mayoritas pemimpin injili tidak percaya bahwa Alkitab memerintahkan persepuluhan. Survei dari The National Association of Evangelical mengungkapkan bahwa 58% tidak percaya akan persepuluhan sementara hanya 42% yang melakukannya. Meskipun demikian, sebagian besar pemimpin NAE mengatakan mereka memberikan setidaknya 10% dari penghasilan mereka dan menyatakan bahwa orang Kristen harus memberikan dengan murah hati.

Pete Wilson, senior pastor dari Cross Point Church di Nashville, memiliki pandangan yang serupa. "Jika Anda bertanya kepada saya apakah Anda harus memberikan perpuluhan, saya akan menjawab: Mungkin saja tidak. Menurut saya Anda harus memberikan proporsi yang lebih besar dari penghasilan Anda," ungkapnya dalam postingan blognya di bulan Mei. "Kasih karunia Yesus Kristus seharusnya memaksa kita untuk memberikan lebih dari yang diperintahkan oleh hukum Taurat!"

Dengan cara yang sama, Greear percaya bahwa dalam Injil yang menyentuh jiwa, perpuluhan seharusnya tidak menjadi atap dari pemberian mereka, melainkan menjadi dasar. Dan orang Kristen seharusnya menyisihkan "perpuluhan" terlebih dahulu dan bukannya sisa setelah menghitung segala pengeluaran. Bagi Greear, prinsip "buah sulung" juga berarti perpuluhan sebelum pajak.

"Sebagian besar dari kita, bahkan mereka yang memiliki penghasilan berlebih, akan selalu merasa bahwa kita tidak dapat memenuhi tuntutan 10%. Saya tidak pernah dapat mengakhiri bulan dengan menyisakan 10% dari penghasilan saya. Itulah sebabnya saya pikir bahwa prinsip buah sulung sangat penting untuk gaya hidup di bawah otoritas Tuhan," tulisnya. "Buah sulung harus ditujukan kepada Tuhan, dan 10% adalah sesuatu yang tepat untuk memulai."

Menyadari bahwa argumennya tentang perpuluhan dapat dianggap sebagai "egois" dan "manipulatif", mengingat perannya sebagai pendeta, Greear menghimbau kepada mereka yang memiliki perasaan curiga untuk memberikan perpuluhan di tempat lain.

"Jika hal ini mengganggu Anda, kami tidak memerlukan uang Anda. Berikan ke tempat lain, namun saya ingin Anda mengalami sukacita dari ketaatan dan iman dalam area ini," ungkapnya menegaskan.

Dalam menanggapi pembaca yang berkeyakinan bahwa perintah perpuluhan telah berakhir di kayu salib dan mereka yang lebih lanjut menolak argumen bahwa bagi yang tidak memberikan perpuluhan telah merampok Allah, Greear membuat sebuah pernyataan yang jelas: "Tuhan tidak membutuhkan uang kita atau penyembahan kita atau komitmen kita atau apapun."

"Ibadah gereja sepenuhnya tentang apa yang telah Tuhan berikan kepada kita di dalam Kristus dan bagaimana kita secara bebas menanggapi melebihi penyembahan, pengorbanan dan uang kita," ungkapnya. "Tuhan tidak membutuhkan apapun yang ditawarkan dalam ibadah. Kitalah pihak yang membutuhkan hal itu. Jadi, pemberian kita adalah untuk Tuhan, namun dalam meresponi apa yang telah Tuhan lakukan dalam hidup kita dengan menggunakannya untuk menyebarkan secara lebih lagi dari apa yang telah Tuhan berikan kepada kita."

Pendeta dari The Summit Church ini memberikan lebih dari 10% penghasilannya untuk gereja. Sementara ia dan istrinya telah memulainya dengan 10%, ia mengatakan mereka telah meningkatkan persentase pemberian setiap tahun dan saat ini pemberian mereka "jauh di atas perpuluhan gereja, dan lebih lagi" bagi pelayanan lain.
Sumber: CBN
Posted by ISB.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar